Novatron vahvasti mukana IM3 kehityksessä
7 toukokuun, 2015
Liikennevirasto on julkaissut loppuraportin Inframodel3 (IM3) -pilottiprojektista, joka toteutettiin osana Riippa-Eskola RU2 -urakkaa. Pilottiprojektissa testattiin uuden Inframodel3-tiedonsiirtoformaatin käyttöä sekä InfraFINBIM-kehityshankkeessa määriteltyjä ohjeistuksia. Liikennevirasto linjasi viime vuonna, että heidän projekteissaan käytetään avointa Inframodel3-formaattia. Pilottiprojektin loppuraportissa todetaan, että tällä hetkellä ainoastaan Novatronin koneohjausjärjestelmissä voidaan hyödyntää Inframodel3-koneohjausmalleja. Loppuraportissa kehutaan myös Novatronin ohjelmiston helppokäyttöisyyttä: ”IM3-malleja käyttävässä Novatronin kaivuusovelluksessa työkoneiden […]
Blogi: Huolto ja tuki, MADE IN FINLAND
30 tammikuun, 2015
Mitä tehdä kun tarvitset apua mallien lataamisessa tai järjestelmän koordinaatiston muuttamisessa? Miten se uuden kauhan kalibrointi menikään? Mites tällä Easy Digillä tehtiinkään kaato? Entä jos kolautit laservastaanottimesi rikki? Ei hätää, sillä Novatronin huolto-organisaatio auttaa tilanteessa kuin tilanteessa! Yrityksemme ulospäin näkyvin osasto lienee huolto-organisaatiomme, joka vastaa muun muassa koneohjausjärjestelmien asennuksista, huolloista, etätuesta sekä käyttökoulutuksista. Huolto-organisaation toiminnoista […]
Blogi: Koneohjauksen hyödyt saneerauskohteessa
2 lokakuun, 2014
Haastattelimme maanrakennusyrittäjä Jani Saarista JASA Yhtiöt Oy:stä aiheesta koneohjausjärjestelmän hyödyt saneerauskohteessa. Saarisen lähes 20-vuotisen uran aikana kokemusta on kertynyt työskentelystä sekä koneohjauksen kanssa että ilman. Kohde oli Pirkkalan keskuskatu, jossa saneerattiin katurakenteet sekä vesihuolto. Katu kulkee asuinalueen läpi, mikä toi työhön omat haasteensa. Mitä hyötyjä koneohjauksesta on saneerauskohteessa? Yleensä saneerauskohteessa niin sanotuilla monttumiehillä on paljon […]